Reklamační řád

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. a zákonem č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

Reklamační řád

  1. Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá.
  2. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou , má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
  3. Nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka).
  4. Kupující při uplatnění záruky má:
    (1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
    (2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
    (3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
  5. Záruka se nevztahuje na:
    – opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
    – na vady vzniklé nevhodným používáním zboží, vedlo-li k jeho poškození,
    – na vady vzniklé nedodržením pokynů uvedených výrobcem či dodavatelem (nerespektování pokynů a symbolů při údržbě zboží, čištění a praní) ,
    – na vady vzniklé v důsledku poškození zboží živly (např. zásah blesku, povodně, oheň)
    – na vady vniklé při přepravě (nutno řešit s přepravcem)
  6. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
  7. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Při reklamaci zboží postupujte takto

  1. Vytiskněte „Formulář pro výměnu, odstoupení nebo reklamaci zboží.pdf“, který je ke stažení zde.
  2. Vyplňte ve formuláři kontaktní údaje a název zboží (včetně velikosti a množství), které budete vracet a uveďte popis reklamované vady.
  3. Zaškrtněte důvod vrácení „Reklamace zboží“.
  4. Pošlete formulář a pojištěné zboží na adresu (zásilku nezasílejte na dobírku):
    Radek Pohan (ElitniRebel.cz)
    Heřmánková 861/9
    713 00 Ostrava – Heřmanice
    Česká republika
  5. Napište nám email na adresu info@elitnirebel.cz, že reklamujete zboží.

Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.